szklanka wody
Informacje

Ile i jakiej wody należy pić?

Ile wody trzeba pić codziennie, by cieszyć się doskonałym zdrowiem i samopoczuciem? Czy picie wody pomaga oczyszczać organizm? Najczęściej słyszy się o tym, że trzeba pić dwa litry wody dziennie. Jest to osiem szklanek, które mają zapewnić nam zdrowie i dobre samopoczucie. Najlepiej pić wodę małymi łykami, gdyż jest to sposób na najbardziej efektywne nawodnienie organizmu. Czy ilość wypijanej wody powinna być uzależniona od naszej wagi? Można spotkać się z twierdzeniem, że powinniśmy przyjmować po litrze wody na każde 30 kg ciała dziennie. Wiemy już mniej więcej, ile szklanek wody trzeba pić codziennie, ale w tym momencie pojawia się istotne pytanie: czy liczy się tu też woda zawarta w pożywieniu oraz w innych napojach? Zdania na ten temat są różne. Niektórzy specjaliści i dietetycy twierdzą, że warto zadbać o to, by codziennie wypijać dwa litry samej wody, niezależnie od tego, czy będziemy przyjmować także płynne pokarmy. Ilość wypijanej wody ma wpływ na kondycję naszego organizmu. Osoby, które regularnie nawadniają swój organizm, już po krótkim czasie są w stanie rozpoznać, że ich organizm nie otrzymał wystarczającej ilości płynów. Bóle głowy, uczucie znużenia i zmęczenia – te symptomy mogą się pojawić już po kilku godzinach od momentu, w którym organizm zasygnalizował, że chce mu się pić. Jeśli masz za sobą dzień, w którym wypiłeś zbyt mało, nie licz na to, że „nadrobisz” to wieczorem, wypijając ogromne ilości wody naraz. Wypicie zbyt dużej ilości wody naraz może być bardzo szkodliwe.
Jaką wodę wybrać – gazowaną, czy niegazowaną?
Inna ważna kwestia to: która woda jest zdrowsza: gazowana, czy niegazowana? Można spotkać się z poglądem, że picie wody gazowanej jest niezdrowe. Czy to prawda? Specjaliści twierdzą, że jest to mit. Owszem, istnieją przeciwwskazania do picia wody gazowanej, lecz są to specyficzne kłopoty ze zdrowiem. Jeśli lubisz uczucie orzeźwienia, jakie daje picie wody z bąbelkami, nie przejmuj się mitami na jej temat. Kto nie powinien pić wody gazowanej? Przede wszystkim osoby, które cierpią na choroby gardła i strun głosowych, na nadkwasotę, lub mają kłopoty z trawieniem. Warto też wiedzieć, czym różni się woda źródlana od mineralnej. Ta druga często ma specyficzny wpływ na zdrowie, pomaga w przypadku niektórych dolegliwości zdrowotnych. Dietetycy przestrzegają, by zachować ostrożność podczas picia wód wysokozmineralizowanych. Jak sama nawa wskazuje, zawierają one dużą ilość minerałów, więc nie można pić ich w nieograniczonych ilościach. Warto też wiedzieć, jakich składników mineralnych brakuje w naszej diecie, a jakich mamy pod dostatkiem, by wybrać odpowiednią wodę mineralną.

Dodaj komentarz